AB Tierpsbyggen

Bredbandsinformation

Lidén Data Gruppen tagit över Tierps stadsnät. Lidén Data Gruppen kommer genom sitt dotterbolag Lidero Network AB ansvara för driften och utbyggnaden av nätet. De kommer nu storsatsa på utbyggnaden av fibernätet till privatpersoner och företag i kommunen.  

Vad innebär då detta för dig som befintlig kund?

Öppet Nät

Stadsnätet kommer fortsatt vara öppet och i skrivande stund finns följande Internetleverantörer att välja bland:

ikon_alltele.png ikon_bredband_dalarna.png ikon_bredband2.png ikon_bahnof.png
AllTele
0910-798000

Bredbandstjänster i Dalarna
0243-249002

Bredband 2
0770-811000
Bahnof
08-55577150
ikon_t3.png ikon_tyfon.png ikon_liden.png  
T3
090-129300
Tyfon
08-55012002
LidénData Internetwork
0171-420001
 

Nätavgift

Lidero kommer debitera dig som kund för själva nätavgiften direkt istället för genom tjänsteleverantören. För fortsatt leverans av Internet behöver ni skriva under bifogade avtal ”Lidero Internet Privat” och ”Kundavtal”.

Internet och övriga tjänster debiteras sedan direkt av tjänsteleverantören. Kontakta tjänsteleverantören för priser.

Kundtjänst/Support

Har du frågor kring övertagandet kontaktar du vår kundtjänst på tel.  0171-420001
eller via e-post Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

För support som gäller leverans av tjänster och felanmälan kontaktar ni i första hand er tjänsteleverantör. Ni kan även kontakta Lideros kundtjänst direkt för felanmälan.

Vi kommer göra allt vi kan för att övergången ska gå så smidigt som möjligt och för att ni ska märka av det så lite som möjligt. Men vi önskar att ni har överseende om det skulle uppstå ett eventuellt kortara avbrott. Själva övergången från OpenNet kommer att ske 2013-11-01.

FRÅGOR & SVAR


Vad händer om jag inte tecknar avtal om ”Öppet LAN” eller ”Öppen ADSL” med Lidero Network AB?
Om avtal för Öppet LAN eller Öppen ADSL inte tecknas upphör leveransen av Internet.

Hur beställer jag ett Internetabonnemang?
För att beställa Internetabonnemang kontakta tjänsteleverantören. Vilka tjänsteleverantörer som finns att välja kontakta Lidero Networks kundtjänst på tel. 0171-420001

Var ringer jag och felanmäler min uppkoppling?
I första hand kontaktas tjänsteleverantören men det går även att ringa Lidero Networks kundtjänst.

Vilka hastigheter finns att välja på?
De hastigheter som går att välja är de som finns med på beställningsblanketten ”Lidero Internet Privat”.

Vad kostar Internetabonnemangen?
Lidero Network debiterar er en nätavgift. Kostnaden för nätavgiften beror på vilken hastighet ni valt på beställningsblanketten ”Lidero Internet Privat”. Summan på blanketten är det som Lidero Network fakturerar. Tjänsteleverantören debiterar i sin tur er Internetkapaciteten. Kontakta tjänsteleverantör för mer information om priser för Internet.

Vad är MAC-adress och hur får jag fram den?
För att du ska kunna få tillgång till Internet behöver vi få reda på MAC-adressen på den utrustning ni har sitter i ert datauttag (fiberuttag/ADSL-modem). En MAC-adress är ett unikt nummer för varje nätverksenhet (ett slags ID-nummer). På baksidan av beställningsblanketten ”Lidero Internet Privat” finns en beskrivning på hur ni får fram MAC-adressen. Kontakta kundtjänsten om ni är osäkra.

Vad händer om jag byter dator eller router?
Om ni byter utrustning behöver vi registrera den nya MAC-adressen. Ni kan anmäla er nya MAC-adress till vår kundtjänst via telefon eller e-post.

Senast uppdaterad ( 2015-03-05 )
 

Klicka för att se våra hyreslägenheter i Lövstabruk!
 

Måndag
09.00 - 11.30
12.30 - 14.30
16.00 - 19.00

Tisdag - Torsdag
09.00 - 11.30
12.30 - 14.30

Fredag
09.00 - 13.00

Telefontider

Måndag
09.00 - 11.30
12.30 - 14.30
16.00 - 19.00

Tisdag - Torsdag
09.00 - 11.30
12.30 - 14.30

Fredag
09.00 - 13.00

Kontakta oss!

AB Tierpsbyggen
Box 2
815 21 Tierp
Tel: 0293-130 25
Fax: 0293-142 29

Besöksadress
Centralgatan 17
815 38, TIERP

E-post

Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den